W dzisiejszym poście zajmiemy się trzema kluczowymi obszarami funkcjonalnymi witryny: wyglądem strony głównej, nawigacją oraz stronami kategorii.

Wygląd strony głównej
  • Wszystkie ważne informacje, takie jak kategorie produktów czy oferty specjalne, umieszczajcie u góry strony, w części ekranu widocznej bez przewijania.
  • Tekst rozmieszczajcie w kształcie litery „F”. W 2006 r. firma Nielsen Norman Group przeprowadziła badanie polegające na śledzeniu ruchów gałek ocznych użytkowników, które wykazało, że na ogół przeglądają oni treść witryny zgodnie ze wzorem „F”, czyli ze specjalnym uwzględnieniem lewej części strony oraz dwóch poziomych pasów, z których górny jest dłuższy od dolnego. Zdarza się, że wzór „F” jest zastępowany wzorem „E”.
  • W widocznym miejscu wyświetlajcie swoją markę i cel witryny: wzbudzi to większą lojalność użytkowników i zapewni ich o wiarygodności Waszej witryny. Unikajcie długiego wprowadzenia – informacje o firmie zawsze lepiej zawrzeć w sekcji „O nas”.
  • Unikajcie natłoku informacji: cała witryna powinna charakteryzować się przejrzystością, a sekcje strony, np. kategorie produktów, opłata pocztowa czy dane kontaktowe, powinny być łatwe do odnalezienia.
  • Użyjcie swojej strony głównej do przetestowania różnych promocji, takich jak oferty offline lub sezonowe (np. na Dzień Matki).
  • Zamieszczajcie na stronie głównej przyciągające uwagę wyrażenia wzywające do działania (np. „Szybka, bezpłatna dostawa wszystkich zamówień”).

Strona programu Picasa jest dobrym przykładem strony przejrzystej, łatwej w nawigacji, gdzie użytkownik może znaleźć bez problem najważniejsze informacje oraz wykonać pożądaną czynność.


Nawigacja

Użyjcie odpowiedniej strony docelowej

Kiedy użytkownicy odwiedzają witrynę po kliknięciu Waszych reklam AdWords, zakup nie jest jeszcze sfinalizowany. Dlatego, aby uprościć zakupienie produktu, tak ważne jest skierowanie użytkowników na właściwą stronę:
  • Słowa kluczowe i reklamy typowe dla danego produktu powinny odsyłać do stron dotyczących tego produktu. Ponadto odległość pomiędzy stronami produktów a stroną zakupu nie powinna być większa niż dwa kliknięcia.
  • Spróbujcie odzwierciedlić na stronie docelowej tytuł reklamy.
  • Nie zapomnijcie uwzględnić na stronie docelowej wszystkich zalet produktu z tekstu reklamy (cena, oferta specjalna, opcje dostawy).

Przejrzystość etykiet i tytułów

Aby ułatwić użytkownikom nawigację, wszystkie kategorie produktów i usług powinny być widoczne. Można to osiągnąć, stosując przejrzyste etykiety i tytuły. Struktura nawigacji powinna się zatem charakteryzować intuicyjnością i prostotą.

Łatwa terminologia

W miarę możliwości unikajcie używania w witrynie wyrażeń żargonowych i terminów, które mogłyby być niezrozumiałe dla potencjalnych klientów, nawet jeśli produkt jest bardzo specjalistyczny.

Link do strony głównej i wskaźniki postępu

Pamiętajcie o dodaniu u góry strony wskaźników postępu, a także linku prowadzącego do strony głównej. Za pomocą klarownych elementów, takich jak wyszukiwanie w witrynie, górna lub boczna nawigacja czy linki do produktów, pokażcie użytkownikom, gdzie powinni przejść w następnej kolejności.

Dodatkowe informacje na temat projektowania witryn i przekształcenia użytkowników w nabywców znajdują się w naszym e-booku (tylko w języku angielskim) w Centrum Konwersji Google.

Napisane przez: Kuba Gruber, AdWords Account Associate