Wszystko o AdWords
Oficjalny polski blog o AdWords
Lepiej widoczne raporty pomagają monitorować stan automatycznego określania stawek
czwartek, 4 sierpnia 2016
Automatyczne określanie stawek
w AdWords to bezcenne narzędzie pozwalające marketerom oszczędzać czas i poprawiać skuteczność. Korzystając z technologii maszynowego uczenia się Google,
zbiorczo optymalizuje ono stawki dla każdej aukcji
i uwzględnia przy tym różne sygnały pozwalające dostosować je do okoliczności. W 2015 r.
wprowadziliśmy kilka nowych funkcji raportowania
w Udostępnianych zasobach. Dostarczają one więcej danych o skuteczności automatycznego określania stawek. Teraz dzięki poniższym trzem nowym funkcjom dane o stawkach będą dobrze widoczne tam, gdzie reklamodawcy spędzają najwięcej czasu w AdWords:
Nowe alerty informujące natychmiast o problemach ze stawkami
Stany strategii ustalania stawek wyświetlające się bezpośrednio w kolumnach stanów kampanii i grup reklam
Obszerne raporty skuteczności dla standardowych strategii ustalania stawek ustawianych na poziomie kampanii
Nowe alerty o stawkach pomagają rozwiązywać problemy
Nowe
alerty
związane z automatycznym określaniem stawek pomagają identyfikować i rozwiązywać problemy w możliwie najkrótszym czasie. Zaczynamy od alertów sygnalizujących
błędną konfigurację ustawień śledzenia konwersji
, a w przyszłości wprowadzimy kolejne typy. Alert o błędnej konfiguracji może się pojawić na przykład wtedy, gdy na koncie jest ustawiona strategia ustalania stawek, taka jak
docelowy CPA
, z optymalizacją pod kątem konwersji, ale
śledzenie konwersji
jest wyłączone lub w
głównej kolumnie Konwersje
nie ma dodanego działania powodującego konwersję.
Stany strategii ustalania stawek zostaną zintegrowane ze stanami kampanii i grup reklam
W najbliższych tygodniach dodamy
stany strategii ustalania stawek
do głównych kolumn stanów
kampanii
i
grup reklam
. Dzięki temu będą one lepiej widoczne na koncie podczas codziennej pracy. Jeśli na przykład ustawione na koncie limity stawek uniemożliwiają ich pełną optymalizację, stan „Odpowiednia (ograniczona)” pojawi się bezpośrednio w głównych kolumnach stanów.
Zaktualizowane typy stanów przypisywane do
reguł automatycznych
oraz zapisanych
filtrów
i
raportów
są następujące:
Stan
Co ulega zmianie
Odpowiednia
Bez zmian
Odpowiednia (budżet ograniczony)
Zmiana nazwy obecnego stanu „Ograniczona z powodu budżetu” na taką, która jest spójna z innymi typami stanu
Odpowiednia (uczenie się)
Nowy typ stanu strategii automatycznego określania stawek
Odpowiednia (ograniczona)
Nowy typ stanu strategii automatycznego określania stawek
Odpowiednia (błędna konfiguracja)
Nowy typ stanu strategii automatycznego określania stawek
Obszerne raporty skuteczności będą teraz dostępne dla standardowych strategii ustalania stawek
Rozszerzamy możliwości raportowania dla strategii portfolio ustalania stawek na standardowe strategie ustalania stawek ustawiane na poziomie kampanii. Te raporty zostaną wprowadzone w najbliższych tygodniach i będą dostępne z menu „Strategia ustalania stawek” na karcie Kampanie. Dzięki nim będzie można śledzić, jak zmiany celów i stanu strategii ustalania stawek wpływają w dłuższym okresie na skuteczność.
Więcej informacji o automatycznym określaniu stawek można znaleźć w
Centrum pomocy
w artykułach o
sprawdzonych metodach
. Szczegółowe informacje o tym, jak działa ustalanie stawek w czasie aukcji w przypadku strategii ustalania stawek na podstawie konwersji, można znaleźć w
tym przewodniku
.
Poznaj prawdziwą wartość połączeń dzięki importowaniu konwersji telefonicznych
wtorek, 2 sierpnia 2016
Mobilne reklamy typu „kliknij, aby połączyć”
sprawiły, że konsumenci mogą dziś łatwiej dzwonić do wybranej firmy. Liczba połączeń nieustannie rośnie i wszystko wskazuje na to, że taki trend się utrzyma. Szacuje się, że w 2019 roku firmy w USA uzyskają prawie 162 miliardy połączeń ze smartfonów – to wzrost o 73% w porównaniu z rokiem 2015
1
.
Połączenia telefoniczne są dla wielu firm jednym z głównych rodzajów konwersji, jednak często trudno jest zmierzyć podróż klienta, która zaczyna się online, od reklamy w wyszukiwarce, a kończy rozmową telefoniczną. Dlatego wprowadzamy
importowanie konwersji telefonicznych
– funkcję, która pozwoli reklamodawcom precyzyjniej przypisywać przychody z połączeń telefonicznych do kampanii AdWords. W najbliższych tygodniach zostanie ona udostępniona wszystkim reklamodawcom.
Zobacz, które części kampanii generują najcenniejsze połączenia
Dotychczas reklamodawcy mogli
mierzyć konwersje telefoniczne
na podstawie
czasu trwania połączenia
. Reklamodawca z branży turystycznej mógł na przykład zauważyć, że rozmowy z klientami, którzy dokonują nowej rezerwacji, trwają zazwyczaj co najmniej minutę, a następnie ustawić jedną minutę jako minimalny czas trwania połączenia wymagany, by policzyć je jako konwersję.
Importowanie konwersji telefonicznych pozwala pójść o krok dalej i zmierzyć rzeczywistą wartość płatnych połączeń z
witryny
oraz z
reklam mobilnych typu „kliknij, aby połączyć”
. Dzięki tej funkcji możesz też rozdzielić różne rodzaje działań klientów, mające zróżnicowaną wartość. Wspomniany reklamodawca z branży turystycznej może na przykład przypisać różne kwoty przychodów do różnych rodzajów połączeń, takich jak nowe rezerwacje, zapytania o ceny, obsługa klienta czy połączenia prowadzące do sprzedaży dodatkowej. Dzięki danym z importowania konwersji telefonicznych reklamodawca może automatycznie optymalizować stawki za słowa kluczowe, używając
automatycznego określania stawek docelowego ROAS
, aby otrzymywać więcej wartościowych połączeń.
Firmy takie jak Nationwide i ShoppersChoice.com już dziś korzystają z importowania konwersji telefonicznych, by lepiej mierzyć i optymalizować swoje działania reklamowe pod kątem wartościowych połączeń:
„
Nasza agencja współpracuje z Nationwide, a przyciąganie wartościowych potencjalnych klientów do centrum telefonicznego tej firmy jest priorytetem, jeśli chodzi o skuteczne generowanie konwersji. Dotychczas nie mogliśmy maksymalizować widoczności Nationwide w wyszukiwarkach, ponieważ nie umieliśmy przypisywać przychodów z połączeń do poszczególnych kliknięć. Importowanie konwersji telefonicznych to znaczne ulepszenie metod pomiarowych AdWords. Teraz możemy bezpośrednio importować do AdWords dane rzeczywistej sprzedaży polis generowanej przez połączenia. Dzięki tym danym podejmujemy lepsze decyzje związane z rozdzielaniem budżetu marketingowego, stawkami za słowa kluczowe i pozycjonowaniem, a także optymalizacją kampanii. Chociaż dopiero od niedawna używamy importowania konwersji telefonicznych do optymalizacji kampanii, udało nam się prawie trzykrotnie zwiększyć wydatki na najskuteczniejsze hasła generujące połączenia. Pozwoliło nam to nawet zidentyfikować nowe możliwości rozwijania słów kluczowych na podstawie wyszukiwanych haseł. Nie byłoby to możliwe bez zwiększenia inwestycji na podstawie importowanych danych o połączeniach
”.
– Jordan Jones, dyrektor ds. cyfrowej wydajności, UM
„
Wielu klientów ma pytania o naszą ofertę albo chce złożyć zamówienie bezpośrednio u przedstawiciela handlowego, więc ułatwiamy im dzwonienie do nas bezpośrednio z reklam i witryny. Importowanie konwersji telefonicznych znacznie usprawnia mierzenie konwersji AdWords i pozwala wypełnić lukę między danymi offline z naszego centrum telefonicznego a danymi online. Mamy teraz pełniejszy obraz tego, jak połączenia z AdWords generują przychody, i możemy wykorzystywać te informacje do podejmowania bardziej przemyślanych decyzji związanych z rozdzielaniem budżetu i optymalizacją kampanii
”. –
Jeff Loquist, menedżer ds. marketingu w wyszukiwarkach, ShoppersChoice.com
Co jest potrzebne do importowania konwersji telefonicznych
Aby
importować do AdWords dane konwersji telefonicznych
, wystarczą trzy informacje:
Numer telefonu rozmówcy (ID rozmówcy)
Czas rozpoczęcia połączenia
Czas trwania połączenia
Dane te pozostaną bezpieczne, podobnie jak prywatność Twoich klientów. Na ich podstawie przypiszemy konwersje do połączeń uzyskanych z AdWords. Konwersje będą przypisywane aż do poziomu słowa kluczowego, by ułatwić zidentyfikowanie części kampanii, które generują najcenniejsze konwersje telefoniczne i w które warto inwestować środki na reklamę.
Więcej informacji o importowaniu konwersji telefonicznych znajdziesz w
Centrum pomocy
. Zapoznaj się również ze
sprawdzonymi metodami
generowania połączeń telefonicznych do firmy i dowiedz się,
jak zadbać o dobre wrażenia rozmówców
.
Amit Agarwal, Senior Product Manager, Mobile Search Ads
1
BIA/Kelsey, 2015 r.
Pełniejszy wgląd w skuteczność dzięki automatycznemu liczeniu konwersji na różnych urządzeniach
poniedziałek, 1 sierpnia 2016
Konsumenci masowo korzystają z urządzeń mobilnych i codziennie wyszukują potrzebne im informacje, adresy, wydarzenia czy produkty, które chcą kupić, na wielu różnych urządzeniach (patrz:
mikromomenty
). Z badań wynika, że 61% użytkowników internetu i ponad 80% osób w wieku od 18 do 34 lat zaczyna zakupy online na jednym urządzeniu, a kontynuuje je lub kończy na innym
1
. Trzy lata temu wprowadziliśmy
konwersje na różnych urządzeniach
, by pomóc marketerom mierzyć całą podróż konsumenta, która zaczyna się kliknięciem na jednym urządzeniu (lub w przeglądarce), a kończy konwersją na innym.
W zeszłym roku
umożliwiliśmy dodanie konwersji na różnych urządzeniach do kolumny Konwersje i uwzględniliśmy je w
automatycznym określaniu stawek
oraz w
modelach atrybucji
, aby ułatwić podejmowanie działań na podstawie tych danych.
Wkrótce konwersje na różnych urządzeniach zostaną automatycznie uwzględnione w kolumnie Konwersje, by zapewnić Ci jak najdokładniejsze dane o skuteczności reklam i pomóc mierzyć pełną wartość reklamy mobilnej. Zmiany zaczniemy wprowadzać od 6 września 2016 r. Jednocześnie wycofamy
możliwość
ręcznego dodawania konwersji na różnych urządzeniach w kolumnie Konwersje. Po 16 sierpnia 2016 r. nowe konta AdWords będą domyślnie uwzględniać w tej kolumnie konwersje na różnych urządzeniach.
Dzięki informacjom o konwersjach na różnych urządzeniach reklamodawcom z całego świata udało się zidentyfikować średnio o
16% więcej konwersji
, co zapewniło im dokładniejsze i pełniejsze informacje o skuteczności reklam. Oto historie reklamodawców, którzy poprawili skuteczność dzięki uwzględnieniu konwersji na różnych urządzeniach:
Firma Lighting New York, oferująca oświetlenie do domów i obiektów komercyjnych, uwzględniła konwersje na różnych urządzeniach jako kluczowe dane w swoich kampaniach i automatycznym określaniu stawek. Aaron Covaleski, dyrektor ds. marketingu w wyszukiwarkach:
„
Mierzenie konwersji na wielu urządzeniach pozwala nam określić pełną wartość ruchu z urządzeń mobilnych i przyjąć lepiej ukierunkowaną strategię marketingową. Dzięki tym danym w dwóch najgorętszych okresach zeszłego roku osiągnęliśmy wzrost sprzedaży o 50% w porównaniu z rokiem poprzednim. Zwiększyliśmy też świadomość naszej marki, co przełożyło się na podwojenie liczby wyszukiwań związanych z marką na urządzeniach mobilnych i komputerac
h
”.
Dzięki mierzeniu konwersji na różnych urządzeniach HomeClick, internetowy sklep zajmujący się sprzedażą artykułów wyposażenia domowego, odnotował przyrost liczby konwersji o 7%. W rezultacie zwiększył swoją obecność na urządzeniach mobilnych i uwzględnił kliknięcia z urządzeń mobilnych w modelowaniu atrybucji, by zoptymalizować reklamy pod kątem pełnej podróży konsumentów. Sklep ujął też konwersje na różnych urządzeniach w automatycznym określaniu stawek. Wszystkie te zmiany pomogły zwiększyć przychody firmy o 60–70%. Matthew Hardgrove, dyrektor ds. marketingu:
„
Konwersje na różnych urządzeniach pomagają nam zrozumieć większy wpływ reklamy mobilnej na skuteczność naszej witryny. Dzięki uzyskanym tą drogą informacjom otworzyliśmy się na nowe możliwości i przejęliśmy udział w rynku od naszej konkurencji w segmencie ruchu, którego wartości wcześniej nie docenialiśmy
”.
Widzowie przedstawień cyrku Ringling Bros. and Barnum & Bailey zwykle kupują bilety na komputerze, ale zanim to nastąpi, mają kontakt z reklamami przez billboardy, radio, telewizję oraz – w największym stopniu – urządzenia mobilne. „Bez pomiarów konwersji na różnych urządzeniach byłoby nam trudno poznać pełną podróż klienta” – mówi Sam Gomez, wiceprezes ds. marketingu internetowego w macierzystej spółce cyrku, Feld Entertainment. Firma wykorzystała śledzenie konwersji na różnych urządzeniach w AdWords, aby udowodnić, że reklamy mobilne są głównym czynnikiem prowadzącym do konwersji, a tym samym uzasadnić podwojenie budżetu na strategię mobilną. Zwiększone inwestycje spowodowały wzrost liczby konwersji na różnych urządzeniach o 262%, wzrost sprzedaży biletów o 30%, a zwrotu z nakładów na reklamę – o 1132%.
Zajmująca się sprzedażą ubrań i akcesoriów firma U.S. Polo Assn. wykorzystała konwersje na różnych urządzeniach, by zmierzyć pełną wartość reklamy mobilnej. We współpracy z agencją Elite SEM osiągnęła ponad dwukrotny wzrost liczby konwersji z urządzeń mobilnych w porównaniu z wynikami z roku poprzedniego, a także zwiększenie ruchu z urządzeń mobilnych o 128%. Matt Debnar, wiceprezes ds. e-commerce w U.S. Polo Assn.
: „
Dzięki analizie konwersji na różnych urządzeniach odkryliśmy, że reklamy mobilne generują o 9% więcej konwersji, niż myśleliśmy, a także wpływają na poprawę ROAS o 12%
”.
Firma U.S. Polo Assn. obecnie zmienia swoją strategię marketingową, by przeznaczyć dodatkowy budżet na reklamę mobilną.
„
Wiemy, że nasi klienci coraz chętniej robią zakupy na urządzeniach mobilnych, więc te liczby będą tylko rosnąć. Mierzenie konwersji na różnych urządzeniach daje nam pełniejszy obraz skuteczności reklam w sieci wyszukiwania i pomaga udowodnić wartość inwestycji w reklamę mobilną
”.
Aby dowiedzieć się więcej o optymalizacji pod kątem konwersji na różnych urządzeniach, zapoznaj się ze
Sprawdzonymi metodami
w
Centrum pomocy
.
Wilfred Yeung, Senior Product Manager, AdWords Bidding
Tal Akabas, Product Manager, AdWords Conversions
1
Google/Ipsos Connect, marzec 2016 r., GPS Omnibus, respondenci online w Stanach Zjednoczonych w wieku 18 lat i powyżej (n=2013)
Etykiety
AdSense
10
AdWords dla początkujących
21
aktualizacje
41
Analytics
19
aplikacja
2
Aplikacje mobilne
10
Budżet
1
CPE
1
Edytor AdWords
2
Eksperymenty
1
Forum pomocy AdWords
19
Gmail
2
Google +
3
Google Analytics
2
Google dla agencji
30
Google Partners
1
Google Zakupy
2
GSP
1
I/O
1
Inne
86
Internetowa Rewolucja
3
Kampania produktowa
5
kampanie rozszerzone
25
Klinika AdWords
2
Komórki
2
Lightbox
1
Merchant Center
5
Mity AdWords
9
mobile
2
Narzędzia
88
opinie konsumenckie
1
Optymalizacja
128
Optymalizacja dla początkujących
10
Płatności
2
Porady ekspertów
7
Projektowanie witryn
10
Raportowanie i analizy
6
Reklama dynamiczna
1
Reklama mobilna
9
Reklama na portalu YouTube
12
Reklama wideo
3
Reklamy na telefon komórkowy
36
reklamy z listą produktów
9
Remarketing
9
Remarketing dynamiczny
1
rozszerzenia reklam
1
Sieć partnerska
15
Sieć reklamowa
49
Strategie ustalania stawek
2
Szkolenia
10
Szkolenia internetowe
25
Śledzenie konwersji
11
Zaawansowany remarketing
5
Zakupy Google
11
Archiwum
2017
wrz
sie
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2016
gru
lis
wrz
sie
lip
maj
kwi
mar
lut
sty
2015
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
2014
gru
lis
paź
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2013
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2012
gru
lis
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2011
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
sty
2010
gru
lis
paź
wrz
sie
lip
cze
maj
kwi
mar
lut
Feed
Przydatne linki
Google Moja Firma
Google Merchant Center
Google Partners
Google Analytics
Google Apps for Work
Think with Google
Potrzebujesz pomocy?
Forum Reklamodawców Google
Centrum Pomocy AdWords
Centrum Pomocy Merchant Center
Centrum Pomocy Analytics
Skontaktuj się z nami
Wyraź opinię na naszych
forach produktowych
.