Kluczowym etapem opracowania strategii dla reklam w wyszukiwarce jest poznanie działań innych reklamodawców i wykorzystanie tej wiedzy do optymalizacji kampanii pod kątem maksymalnej skuteczności. Aby ułatwić Wam podejmowanie trafniejszych decyzji dotyczących optymalizacji, udostępniamy raport Analiza aukcji.

W raportach dotyczących kampanii i grup reklam można obecnie znaleźć kolumnę Udział w wyświetleniach, w której podajemy odsetek uzyskanych wyświetleń w porównaniu z szacunkową liczbą wszystkich możliwych wyświetleń. Raporty te zapewniają cenny wgląd w ogólną liczbę niewykorzystanych szans, rodzą jednak dodatkowe pytania – z kim konkuruję w danej aukcji i czy mogę uzyskać dokładniejsze dane dotyczące skuteczności?

W Analizie aukcji możecie porównać swoją skuteczność z wynikami reklamodawców konkurujących z Wami w aukcjach. Sprawdzicie, jak często Wasze reklamy uzyskiwały wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania od reklam innych reklamodawców oraz jak często były one wyświetlane w porównaniu z ich reklamami po uwzględnieniu szacunkowej liczby wszystkich możliwych wyświetleń. Te informacje pokażą Wam, co się sprawdza, a gdzie kryją się jeszcze niewykorzystane możliwości. Wszystko to pozwoli Wam strategicznie planować stawki i budżety, a także dobierać słowa kluczowe.

Analiza aukcji dostarcza danych na poziomie słów kluczowych, wykorzystując pięć statystyk: udział w wyświetleniach, średnia pozycja, współczynnik pokrywania się, współczynnik wyższej pozycji oraz procent wyświetleń na górze strony:


Uwaga: dane przykładowe

Raporty można generować tylko dla pojedynczych słów kluczowych, które spełniają minimalne kryteria progu aktywności w określonym przedziale czasu.



Jeśli analiza aukcji będzie możliwa w tabeli statystyk na karcie Słowa kluczowe po lewej stronie słowa kluczowego będzie widoczna taka ikona:

 

Uwaga: ten raport dostarcza danych o innych reklamodawcach, którzy uczestniczyli razem z Wami w tych samych aukcjach. Nie oznacza to jednak, że wykorzystują oni identyczne słowa kluczowe, typy dopasowania czy inne ustawienia kierowania. Dane dla tych reklamodawców obejmują tylko przypadki, gdy Wasze reklamy również miały szansę na wyświetlenie. Raporty nie ujawniają rzeczywistych słów kluczowych, jakości ani ustawień Waszej kampanii, ani też nie zapewniają wglądu w te informacje dotyczące innych reklamodawców.

Informacje te możecie również uzyskać, prowadząc wyszukiwania w Google – i wiele osób szacowało je poprzez analizę wyświetlanych reklam – jednak raport ten ułatwia dostęp do tych danych i ich interpretację. Mogą z niego korzystać bezpłatnie wszyscy reklamodawcy, których słowa kluczowe spełniają minimalne kryteria progu aktywności.

Więcej informacji o Analizie aukcji znajdziecie w Centrum pomocy AdWords.

Napisane przez Bhanu Narasimhan, Group Product Marketing Manager