Kampanie rozszerzone w sieci reklamowej: skuteczne narzędzia do określania stawek na różne urządzenia
poniedziałek, 22 kwietnia 2013
W lutym wprowadziliśmy kampanie rozszerzone, które pozwalają reklamodawcom łatwiej i w bardziej skalowalny sposób docierać do klientów za pomocą różnych urządzeń. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej, jak kampanie rozszerzone działają w sieci reklamowej.
Dlaczego warto stosować kampanie rozszerzone w sieci reklamowej
Obecnie nasi klienci wyszukują informacje za pomocą wielu urządzeń i przed dokonaniem zakupu mogą korzystać z kilkunastu różnych źródeł, takich jak opinie online, artykuły prasowe czy rekomendacje od znajomych. Reklama w sieci reklamowej rejestruje te sygnały i pozwala reklamodawcom skutecznie nawiązać kontakt z konsumentami. Jednak obecnie określenie najlepszego sposobu na dotarcie do odpowiedniej osoby z odpowiednią reklamą jest bardziej złożone niż kiedykolwiek wcześniej. Kampanie rozszerzone w sieci reklamowej pozwalają wyświetlać użytkownikom reklamy dopasowane do kontekstu, w jakim się znajdują – tj. lokalizacji, pory dnia i typu urządzenia – przy użyciu tylko jednej kampanii.
Główne funkcje
W sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej istotne są inne sygnały. W sieci wyszukiwania zamiary użytkowników poznajemy za pomocą słów kluczowych. Na przykład witryna rezerwacji podróży rozpoznaje, że użytkownika, który wyszukuje hasło „pakiety wakacyjne rzym”, interesują wakacje w Rzymie. W kampaniach w sieci reklamowej reklamodawcy analizują wiele różnych sygnałów, by dotrzeć do swoich docelowych klientów z właściwą reklamą. W tym przykładzie biuro podróży może skorzystać z następujących funkcji:
1. Kategorie zainteresowań: by dotrzeć do klientów, których interesuje „Rzym”.
2. Dane demograficzne: by dotrzeć do osób w przedziale wiekowym 35-44, które w przeszłości spędziły w witrynie trzy razy więcej czasu niż przeciętny użytkownik.
3. Kierowanie na tematy: by dotrzeć do osób, które przeglądają witryny turystyczne.
4. Remarketing: by dotrzeć do klientów, którzy zarezerwowali wakacje w tej witrynie w zeszłym roku.
W dzisiejszym świecie, w którym niemal wszyscy mają ciągły dostęp do internetu, zamiary użytkowników i ich planowane działania zależą często od kontekstu, czyli od pory dnia, lokalizacji i urządzenia, z jakiego korzystają:
1. Pora dnia: osoby zainteresowane podróżami zazwyczaj rezerwują wycieczki w godzinach 9:00-18:00.
2. Lokalizacja: „Osoby z Polski” mogą dokonywać konwersji częściej niż mieszkańcy Włoch.
3. Urządzenie: użytkownicy urządzeń mobilnych często szukają informacji na smartfonie, a później dokonują rezerwacji na komputerze.
Dzięki kampaniom rozszerzonym nasze biuro podróży nie musi tworzyć wielu kampanii – może łatwo zarządzać wszystkimi tymi ustawieniami w jednym miejscu. Może dostosować stawki dla różnych wskaźników w ramach jednej kampanii i dotrzeć do odpowiednich osób z właściwymi reklamami.
Dowiedz się więcej
Więcej wskazówek, jak korzystać z kampanii rozszerzonych w sieci reklamowej, znajdziesz w Centrum pomocy AdWords.
Autor: Christian Oestlien, Product Management Director – sieć reklamowa Google
Dlaczego warto stosować kampanie rozszerzone w sieci reklamowej
Obecnie nasi klienci wyszukują informacje za pomocą wielu urządzeń i przed dokonaniem zakupu mogą korzystać z kilkunastu różnych źródeł, takich jak opinie online, artykuły prasowe czy rekomendacje od znajomych. Reklama w sieci reklamowej rejestruje te sygnały i pozwala reklamodawcom skutecznie nawiązać kontakt z konsumentami. Jednak obecnie określenie najlepszego sposobu na dotarcie do odpowiedniej osoby z odpowiednią reklamą jest bardziej złożone niż kiedykolwiek wcześniej. Kampanie rozszerzone w sieci reklamowej pozwalają wyświetlać użytkownikom reklamy dopasowane do kontekstu, w jakim się znajdują – tj. lokalizacji, pory dnia i typu urządzenia – przy użyciu tylko jednej kampanii.
Główne funkcje
W sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej istotne są inne sygnały. W sieci wyszukiwania zamiary użytkowników poznajemy za pomocą słów kluczowych. Na przykład witryna rezerwacji podróży rozpoznaje, że użytkownika, który wyszukuje hasło „pakiety wakacyjne rzym”, interesują wakacje w Rzymie. W kampaniach w sieci reklamowej reklamodawcy analizują wiele różnych sygnałów, by dotrzeć do swoich docelowych klientów z właściwą reklamą. W tym przykładzie biuro podróży może skorzystać z następujących funkcji:
1. Kategorie zainteresowań: by dotrzeć do klientów, których interesuje „Rzym”.
2. Dane demograficzne: by dotrzeć do osób w przedziale wiekowym 35-44, które w przeszłości spędziły w witrynie trzy razy więcej czasu niż przeciętny użytkownik.
3. Kierowanie na tematy: by dotrzeć do osób, które przeglądają witryny turystyczne.
4. Remarketing: by dotrzeć do klientów, którzy zarezerwowali wakacje w tej witrynie w zeszłym roku.
W dzisiejszym świecie, w którym niemal wszyscy mają ciągły dostęp do internetu, zamiary użytkowników i ich planowane działania zależą często od kontekstu, czyli od pory dnia, lokalizacji i urządzenia, z jakiego korzystają:
1. Pora dnia: osoby zainteresowane podróżami zazwyczaj rezerwują wycieczki w godzinach 9:00-18:00.
2. Lokalizacja: „Osoby z Polski” mogą dokonywać konwersji częściej niż mieszkańcy Włoch.
3. Urządzenie: użytkownicy urządzeń mobilnych często szukają informacji na smartfonie, a później dokonują rezerwacji na komputerze.
Dzięki kampaniom rozszerzonym nasze biuro podróży nie musi tworzyć wielu kampanii – może łatwo zarządzać wszystkimi tymi ustawieniami w jednym miejscu. Może dostosować stawki dla różnych wskaźników w ramach jednej kampanii i dotrzeć do odpowiednich osób z właściwymi reklamami.
Dowiedz się więcej
Więcej wskazówek, jak korzystać z kampanii rozszerzonych w sieci reklamowej, znajdziesz w Centrum pomocy AdWords.
Autor: Christian Oestlien, Product Management Director – sieć reklamowa Google
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz